Predator Battle Ireland: deel 5 laatste wedstrijd dag.

Amai… wat was me dat! Vorige editie had de winnaar 514cm, en gisteren na de 2e dag was er al een team met 520cm. Niet normaal dus. Waar je eerder gemiddeld genomen met goede vissen hoog in het klassement zat moet je nu van elke soort topvissen vangen. Voor ons zagen we dat er een team was met meer cm dan wij, maar die mankeerden nog een forel… niet normaal!

Tekst en foto’s Nico Molkens, Frans Oomen en Steven Powell.

Gisteren waren wij reeds compleet en wat ons te doen stond was dus alles een beetje proberen te upgraden. Voor onze baarzen zaten we redelijk goed, dus vooral de snoeken moesten we groter zien te krijgen. We zijn dan ook vanaf ’s morgens naarstig beginnen snoeken, met een crazy resultaat tot gevolg.

Nooit eerder hadden we hier een dag met 18 snoeken in de boot, maar vandaag was het een feit. Helaas was het merendeel ‘medium-size’. 70, 71, 73,… cm was het zo ongeveer. Soit, na veel gedoe konden we toch wat upgraden en konden we de laatste dag met een goed gevoel afsluiten. We zullen winnen noch hoog in de top zitten, maar rekenen alsnog op een top-10 plaats.

Dit wordt echter zeer lastig, gezien er zeer goed gevangen is, en er meerdere teams compleet zijn. Ach… wat boeit het. We hebben echt gegeven wat we konden en ja het niveau lag erg hoog deze editie.

Ook de andere teams zagen we naarstig bezig tot de laatste minuten. Velen waren nog op forel aan het vissen! Ja een forel van 30 of 60cm… het is een redelijk verschil dat je met goede baarzen of snoeken nog kan goedmaken. Maar, het blijft een gok! Aan het einde van de laatste wedstrijddag zie rare taferelen op het water. Volwassen mannen die elkaar zoenen op het water nadat ze hun kaart hadden vol gevist zoals dit Ierse Team. Kissing Happy Men…

Je ziet ook hier in Ierland tijdens de Predator Batlle dat het niveau elke jaar omhoog gaat met heel veel goede teams en snellere boten. Natuurlijk moet je de vis nog wel vangen maar dat lukt de meeste teams wel. Navraag bij Herman leerde ons dat er 30 teams compleet waren en slechts 6 teams misten nog hun forel. 2 teams slecht gevangen en 2 teams out.

Dat het dicht bij elkaar zit blijkt als Herman vermeld dat er 2 teams met gelijke scores zijn en waar het op de millimeter moet worden uitgezocht aan hand van de aangeleverde foto’s.

Gisterenavond hadden we een vrij zware nabespreking in de Anchor Inn, onder het genot van een lekkere huisgemaakte hamburger en wat Guiness. Vandaag lekker een vrije visdag, zonder resultaten en gewenste vis soorten, en ‘s avonds is het feestavond en prijsuitreiking.

Welke team gaat naar huis met deze schitterende set? Vanavond weten we het!

Volg de Predator Battle Ierland op Facebook!