Dennis en Dominique Crazy StreetFishing Okinawa Japan.

Na een geweldige start van onze vakantie, en na gisteren de dag goed te hebben afgesloten met een heerlijke Japanse maaltijd met onder andere inktvis en kalfstong, zijn we vandaag aangewezen op ons zelf. Nadat we een kopje koffie zijn gaan drinken en wat ontbijt hebben gescoord lopen we langs wat binnenwater rond The American Village waar we verblijven. Al binnen een paar seconden is het Streetfish dier in Dennis wakker gemaakt als hij in het water kijkt.

Tekst en foto’s: Dennis Horvath en Dominique Kleijwegt Verdoes

foto-1

Tegen zijn zin gaan we eerst ontbijten op de hotelkamer voor we weer op jacht gaan. Maar als we eenmaal op pad zijn blijkt het vangen van een visje op het ondiepe water nog geen makkelijke opgave te zijn met kunstaas. Zeg maar gerust dat het ondoenlijk is. We lopen een aantal honderd meter door terwijl de vis overal op de vlucht slaat voor ons aas. Onze hoop wordt weer aangewakkerd als we op een wat dieper stuk iemand anders zien vissen. Onze collega is wel met een dobber bezig, maar toch… Bij wat overhangende bomen haakt Dennis plotseling een mooie vis met een stekelrug. De kop is er weer af vandaag.

foto-2

Op een gegeven moment komen we aan bij een haven waar we andere vissers tegenkomen. Ze vissen met een paternoster systeem zoals wij aan het dropshotten zijn. Met het verschil dat ze gebruik maken van natuurlijk aas. Aangezien wij nauwelijks aanbeten krijgen en zij aan de lopende band, spoeden we ons naar een hengelsportzaak. Hier aangekomen worden we overdonderd door de hoeveelheid materiaal die ze hier in een kleine ruimte weten te proppen. Waanzinnig! En dan al die schreeuwerige verpakkingen…

Terug bij de haven begint onze soortenjacht dan eindelijk goed. De ene aanbeet na de andere volgt op onze garnaaltjes. Het verzilveren blijft moeilijk, maar toch weten we onze visjes te vangen.

foto-3 foto-4

Tot onze grote frustratie zien we op deze stek ook de nodige flinke Jacks jagen, maar we hebben er geen materiaal voor mee. Als we op de terugweg zijn blijven onze ogen gericht op het water en weet Dennis, door onvermoeibaar door te gaan de dag met een gigantische klapper af te sluiten. De gewenste Jack is binnen! Missie Streetfishing Okinawa mag geslaagd heten.

foto-5 foto-6

Het eerste deel van het Japanse avontuur van Dennis en Dominique leest u hier….