De nieuwe V6 lijn buitenboordmotoren van Mercury.

Op de Miami Boat Show heeft Mercury Marine haar nieuwe lijn met V6 motoren van 175-225 PK onthuld, en de uitbreiding van zijn commerciële SeaPro-reeks. De motoren hebben 20% meer koppel dan de concurrentie. Ze zijn daarbij stiller, zuiniger en lichter dan ooit.

De nieuwe motorreeks, die voortbouwt op het succes van Mercury’s FourStroke-buitenboordmotoren van 75-150 pk, bestaat uit FourStrokebuitenboordmotoren van 175, 200 en 225 pk en een commerciële V-6 SeaPro-buitenboordmotor van 200 pk. De nieuwe Mercury FourStroke- en SeaPro-buitenboordmotoren zijn gebouwd op Mercury’s nieuwe V-6-platform van 3,4 liter, dat krachtig, licht, compact en zuinig is. De nieuwe V-6- motoren zitten van de scheg tot de motorkap boordevol gesofisticeerde technologie.

“Dit nieuwe platform plaatst Mercury in een toonaangevende positie in de
buitenboordmotorklasse van 175-225 pk en voorziet over de gehele lijn in de behoeften van de consument”, vertelt John Pfeifer, Mercury Marine President. “Deze nieuwe buitenboordmotoren kunnen worden gebruikt in recreatieve en commerciële toepassingen en versterken onze belangrijkste productlijn door voort te bouwen op het succes van onze recente programma’s en te voldoen aan de wensen van onze klanten overal ter wereld.”

De V-6 van 3,4 l maakt gebruik van een motorblok met een grote inhoud en natuurlijke aanzuiging en is ontworpen met een beproefd middendeel en aandrijfsysteem. Bovendien zijn de V-6-buitenboordmotoren van 3,4 l bijzonder veelzijdig, met keuzemogelijkheden tussen hydraulische besturing of stuurbekrachtiging en zwarte of witte motorkappen, en nemen ze heel wat minder plaats in de boot in dan het huidige product. Daarnaast bieden deze buitenboordmotoren digitale bedieningsfuncties, analoge of digitale instrumenten en een scala aan accentpaneelkleuren. Deze veelzijdigheid maakt de nieuwe V-6 een ideale motor om extra
vermogen in te bouwen.

Op de motorkap is een unieke, luikopening gemaakt om snel en eenvoudig toegang te krijgen.

Lees alle info op: www.mercurymarine.com/nl