Persbericht: Ontbinding Streetfishing Nederland per 1 maart 2018

Het huidige bestuur van Streetfishing Nederland heeft na intern overleg het besluit genomen tot ontbinding van de vereniging per 1 maart jl. Haar leden zijn inmiddels geïnformeerd. Het besluit tot ontbinding was zeer moeilijk, aangezien er animo genoeg was voor deelname en men ook zeer positief was gestemd over de organisatie en de sfeer van onze wedstrijden.

Al een paar jaar bestaat het huidige bestuur uit maar 3 man, die enorm veel (vrije) tijd en energie verzetten om de organisatie van wedstrijden én promotie van streetfishing op beurzen en bij hengelsportverenigingen zo goed mogelijk te regelen. Ondanks pogingen van het bestuur om meer mensen enthousiast te maken voor een actieve structurele bijdrage binnen het bestuur van Streetfishing Nederland, is het ons niet gelukt om extra handjes te vinden.

Daarnaast hebben ook 2 sponsoren onlangs aangegeven géén sponsor meer te willen zijn van Streetfishing Nederland en haar wedstrijden, met ingang van het nieuwe seizoen 2018/2019. Ook hebben een paar vaste vrijwilligers, die meehelpen in onze stand op de nationale hengelsportbeurzen, bedankt en zijn niet meer beschikbaar.

Het bestuur had graag in de afgelopen jaren flinke stappen willen maken in de promotie van onze mooie hobby én het professioneler organiseren van een competitie aan streetfishing wedstrijden in samenwerken met sponsoren. Helaas is dit niet gelukt. Het bestuur verwacht, gezien de ontstane situatie, die stappen in de huidige bezetting ook niet meer te kunnen maken en heeft daarom besloten tot het ontbinden van Streetfishing Nederland. De wedstrijd in Rotterdam op 25 februari was de allerlaatste.

Het bestuur is in gesprek met de Snoekstudiegroep Nederland België (SNB). De SNB is zich aan het oriënteren op de mogelijkheden om eventueel een landelijke Streetfishing competitie voort te zetten. Hiervoor zijn ze in gesprek met diverse partijen om dit samen op te pakken. Hierbij wil de SNB graag gebruik maken van de expertise van Streetfishing Nederland in het organiseren van wedstrijden. Vanzelfsprekend willen wij onze medewerking hieraan verlenen.

Rest ons alleen nog om alle sponsoren, samenwerkende hengelsportverenigingen, de organisatoren van de Nederlandse hengelsportbeurzen én onze vrijwilligers hartelijk te bedanken voor hun positieve bijdrage in al die jaren. En natuurlijk niet te vergeten onze grote dank aan alle deelnemers aan onze wedstrijden, die er gezamenlijk voor hebben gezorgd dat de wedstrijden positief en in een zeer goede onderlinge sfeer zijn verlopen. Wij wensen jullie nog heel veel succes aan de waterkant.

Bestuur Streetfishing Nederland