Fox neemt Salmo over

Fox international Ltd heeft het genoegen de overname te mogen melden van het Poolse bedrijf Salmo. De samenwerking tussen beide bedrijven heeft als doel de positie binnen de roofvismarkt aanzienlijk te vergroten. Fox Rage heeft zich in iets meer dan vijf jaar gesetteld binnen de markt en Salmo is een iconisch wereldwijd merk met een 25-jarige geschiedenis. Dit zorgt ervoor dat beide merken perfect complementair voor elkaar zijn.

Salmo1

De sterke internationale positie van het merk Salmo was een van de belangrijkste motieven voor de overname, net als hun productie faciliteiten en kennis. CEO David Algar vult aan “Het is vernieuwend om te zien wanneer ieder bedrijf vandaag meer wil automatiseren terwijl Salmo de handbouw van kunstaas hoog in het vaandel blijft dragen. Het feit dat ieder stukje kunstaas effectief met de hand getest wordt alvorens verpakt en verzonden is zonder meer een grote troef voor onze toekomstplannen.”

Belangrijk in de overeenkomst is het feit dat Piotr en Mariola Piskorski het bedrijf zullen blijven leiden samen met hun ervaren management team. Hun expertise – vooral in hardbaits, is een geweldige aanvulling voor Fox als ook een boost voor de gecombineerde raad van bestuur.

Het merk Salmo zal verkocht worden in uitgekozen landen door het sales team van Fox en ook via belangrijke bestaande distributeurs. “Onze eerste gesprekken met Piotr waren zeer positief. Al snel beseften we dat de sterkste landen qua verkoop van Fox net de landen waren waar Salmo het wat minder deed. In vele landen, vooral in Noord- en Oost-Europa vindt Salmo zijn weg goed naar de markt en is er dan ook geen nood aan verandering. We zullen zwaar investeren in de stock van Salmo en hebben de ambitie om een buitengewoon niveau van klantenservice aan te bieden vanuit ons Centraal Europees Distributiecentrum. We mikken erop om iedere order die voor 13u. bij ons binnen komt, dezelfde dag nog te verzenden. De klant zal tevens het gemak hebben om zijn Salmo order te kunnen combineren met zijn vaste Fox bestelling.”

Piotr Piskorski, directeur van Salmo legt uit. “Ik ben enorm trots om te zien dat onze reis van 25 jaar hard werken niemand ontgaan is en gewaardeerd wordt door de managers van Fox. Tevens ben ik ervan overtuigd dat het toetreden van Salmo binnen de Fox groep een unieke kans biedt om de verkoop te stimuleren. Iedereen bij Salmo is enorm enthousiast en we zien ontelbare mogelijkheden van samenwerking in de nabije toekomst. Ik hoop tevens dat mijn persoonlijk kennis over het gedrag van vissen en het ontwikkelen van kunstaas een kracht mag zijn om zowel Salmo als Fox Rage aan te sterken”.

De overeenkomst zal worden afgerond in Juni en met voorrang voor Efftex waar we al onze belangrijke klanten graag meer vertellen over onze ambitieuze plannen.