Met Cordes Travel door Zweden deel 6

ytyy
Met Cordes Travel door Zweden deel 6.

Beste Roofviswebbers,

Zo, we hebben weer internet en tijd, het is erg druk en vissen, vergaderen, huisjes bekijken en af en toe slapen gaat toch veel tijd in zitten…hahaha.

We gaan verder waar ons laatste verslag was gestopt, dat was bij de 102 en 111cm snoek van Linda. Daar hadden jullie nog geen foto van gekregen, dus bij deze ook de snoek van 111cm van Linda.

Linda met een Zwwedse 111cm.
Linda met een Zweedse 111cm.

Na deze geweldige avond met visgids Andy zijn we vertrokken naar Villa Sunside, ook wederom een prachtig huisje met snel internet TV, 25pk boot en stekken voor de deur. Zondagavond aangekomen, ik kende deze accommodatie al want daar ben ik samen met Marco Kraal en Maurits geweest in Maart tijdens onze ijsvissen trip, waar ik een 98cm snoek ving en Marco een 102cm, dus een sport onder en op het ijs met een temperatuur van -22. Anyway, aangekomen in het huisje had de huiseigenaar Lars al gezorgd voor een geweldige Thaise maaltijd, dus lekker eten en meteen daarna alle spullen klaar maken, want we willen nog even vissen natuurlijk. Samen met Jouke en Stefan het water op en kijken of we zonder waterkaart op kennis en gevoel een visje kunnen vangen, uiteraard is er wel een dieptemeter en elektromotor aan boord.

Mooi begin...80cm
Mooi begin…80cm

trollen

Na een 1 minuut varen gingen we wat casten, meteen een paar kleine snoeken tm 80cm, leuke vangst. Het gebied hier leent zich wat minder voor de snoekbaars, dus jagen op de snoek. Werpen met de pluggen van Svarzonker werkte prima, ook die Sebile Shads, waar de haak in de body vh rubber zitten gingen goed, deze Sebile Magic Swimmer is een ideale shad voor de ondiepe visgronden met veel riet of gras in het water, doordat de haak dus in de body zit, blijft de shad nergens hangen en als je een beet hebt, wordt de haak naar buiten gedrukt, ideaal.  Daarna zijn we gaan trollen, Jouke met zijn Abu Garcia Rocksweeper Nano en ik met de Berkley Skeletor 25/70, ging prima met een Bulldog van meer dan 200 gram, je moet niet werpen, maar trollen gaat prima.

Wat zwaarder trol kunstaas.
Villa-Sunside.

Villa-Sunside-01

1DSC01358 1

Helaas weinig aanbeten gehad, dus ging de Salmo Fatso 110gram sinking op de hengel en 25m achter de boot trollen op dieptes tussen de 5 en 8m. Opeens een geweldig klap op de hengel, ik zit vast riep ik nog, maar Jouke zag al snel dat er een monster aan de Salmo hing, na een dikke dril van 10 minuten, waarbij deze dikke dame 3x uit het water sprong, verloor ik de snoek, door mijn eigen fout en zom deze weer weg, scheelde wel weer onthaken, maar deze dikke dame werd al snel richting de 120/130cm geschat, ach ja dat is vissen, hier leer je weer van. Even later had ook Jouke een geweldige klap op zijn hengel, een spannende dril volgde en een dame van 107cm kwam boven, 1 uur vissen op 1-2 minuten vh huisje en 2 dikke metersnoeken zien en vangen, geweldig ! Ook deze avond weer kort gevist van 18:00 tot 21:30 en wederom een aantal mooie vissen gevangen en verspeeld.

Trollen met 8 hengels

Downrigger

DSC01465 1

DSC01457 1

Maandagavond 18:00, Andy staat bij de haven van Villa Sunside en we gaan met 2 boten op pad, Jouke en Stefan op boot 1 en Linda, Andy en ik op de guidingboot van Andy. Twee sideplanners, links en rechts en Linda en ik een extra hengel in de hand. Als snel een paar kleinere snoeken en 1 van een meter. Andy is echt een professional en vertelde ons over “zijn” visgebied. Tussendoor heeft hij ons wat stekken laten zien voor het casten, diep en ondiep trollen en het vissen tussen de begroeiing, dit gebied biedt heel veel opties en de verste goede stek is op maar 10 minuten varen, met wind kun je hier bijna overal terecht. Andy heeft ons ook voorzien van veel informatie, dus we hebben een eerlijke en goede kijk op deze maagdelijke visgronden.

118cm voor Raffie
118cm voor Raffie.
Wat een snoek!

Terug naar het vissen, op een gegevens moment tijdens het trollen wederom een dikke klap op mijn hengel met een Mitchell Mag Pro molen met 14/00 gevlochten lijn en uiteraard een stalen voorslag, had ik dus beet. Deze ging ik niet verliezen, deze vis was zwaar nam 4x een felle run, (leek wel een koolvis) en langzaam met beleid drilde ik deze dikke snoek binnen, met een net de vis in de boot, foto, filmen en dan meten…118cm !!! kijk dat is nog eens een mooie snoek, helemaal top en ben er erg blij mee. Linda (mijn vismaat, collega en vrouw) een 1 meter 11 op haar naam en ik een 1 meter 18, dar kun je trots op zijn op dit soort pr’s. Om 21:30 terug naar de haven, niet omdat de visgids alleen korte trips doet, maar omdat wij te weinig tijd hebben en aardig moe zijn.

Het huisje Sordellen
Het huisje Sordellen.
Wat een locatie!

Snoekje

Dinsdag, nog wat vergaderen en wederom wat vissen, paar leuke snoeken gevangen, maar geen boven de meter deze keer, oei oei we worden verwend ;-) Woensdag en donderdag gevist bij Sordellen, deze accommodatie zal de komende weken op de website komen. Ingmar Boersma (Snoekerijen) was hier in Mei al geweest, dus er was al wat voorwerk gedaan, ook hier wederom geweldige gronden voor de snoek. Het leuke is dat dit een geweldig groot meer is, wel wat windgevoelig, maar niemand vist hier op snoek, de eigenaren vd huisjes en vd boten in de haven verklaarde ons voor gek, vissen op snoek ? “Are you crazy ? why ??” zij snappen daar niets van, dus des te meer vis voor ons om te vangen. Jouke ving een mooie 90cm snoek en ik een 80er, dus ook hier weer leuk en geweldige visgronden, waar men eigenlijk alleen (diep) kan trollen, begroeiing is er nauwelijks dus voor de casters geen optie. Wel een leuk kleine Zweedse blokhut voor een zeer scherpe prijs (binnenkort op de website), voor de groep die niets geeft om de accommodatie.

Mooie 90cm snoek voor Jouke.
Mooie kromme hengel voor Raffie.

Woensdag  en donderdag hadden we een grote weeromslag het kwik ging van 14 naar 27gr en dat was net iets te warm voor de snoek volgens mij, want Johnny onze visgids kon de vis niet aan de haak  krijgen, trollend over dieptes tussen de 5 en 25m, geen vis aan de haak, wel heel heel veel grote vissen op de dieptemeter gezien, maar geen bijtlust. Wel nog een stuk of 15 aanbeten en 7 kleine snoeken gevangen waarvan de grootste 90cm was.

79cm

De boot bij accommodatie Sordellen.

Vrijdag, vandaag vertrekken we richting Noorwegen, daar moeten we nog 4 accommodaties bekijken, deze zijn al een tijdje in ons programma maar krijgen hun jaarlijkse bezoek, kijken of alles nog in orde is, even bijpraten en horen of alles goed verloopt, kortom niet vissen maar bekijken en ontdekken, want er zit nog waarschijnlijk een nieuwe accommodatie aan te komen daar. Morgen (zaterdag) bezoeken we Stora Lee en Nordre Snersrud en zaterdag Fugli Gard en Sondre Bjerkerud. Wij vinden het belangrijk om te weten wat we onze gasten aanbieden, dus daarom ook deze bezoeken. En dan vertrekken we maandag met de Color Magic vd Color Line, waar we zelf agent voor zijn en gaat de reis van Oslo naar Kiel, dan zijn we dinsdag weer veilig terug in Deurne en kunnen we weer aan de bak.

Snersrud
Huisje locatie Nordre-Snersrud
Huisje locatie Nordre-Snersrud.

DSC01461 1

Tja en dan moeten we 10 Juli weer naar Noorwegen voor een “zout” trip naar Nappstraumen, een topaccommodatie op de Lofoten voor de zoute sportvisser. 20 Augustus met 45 man naar het Penn IJsland Festival in Ijsland Sudavik en 18 September op heilbot jacht in Langsundet bij Tromso, goed dan sluiten we het seizoen goed af met 4 weken USA waarvan 2 weken Florida Keys, nieuw in ons programma dus ook daar alles checken, nazien, vergaderen en vissen, zodat we weten waar we over spreken. Kortom een druk jaar voor ons, maar goed dat is ons werk met leuke en minder leuke kanten, want vergaderen terwijl het zonnetje schijnt en er geen wind staat en de vis ligt te wachten doet pijn ;-)

Als een spiegel

Dus beste Roofviswebbers, we hopen dat jullie het leuk vonden om ons een beetje te volgen en we zullen jullie via Roofvisweb ook een beetje op de hoogte houden vd zoute visserij, want ik weet zeker dat de roofvissers het ook geweldig zullen vinden om met lichte materialen op bv de grote koolvis te vissen, alleen dan is het geen 2-5 meter opdraaien, dan kun je gerust 20 tot 70m draaien…. Dus voor de échte mannen (en vrouwen) hahaha.

DSC01354 1

Dit was ons laatste stukje vd vis/werkreis van Zweden, bedankt voor jullie aandacht en we zien jullie wel op de jaarbeurs van Utrecht of bel of mail ons als je zin hebt in een leuke trip naar Zweden of Noorwegen.

Het was TOP in Zweden!!

Tot slot mijn dank aan Frank van Vliet die alle 6 verslagen heel snel en netjes op deze prachtige website heeft geplaatst, bedankt Frank !!